FANDOM

Harkland, królestwo Harklandu - jedno z nordyckich państw leżące na północno-wschodnim krańcu Caevu. Odgrodzone od reszty krajów wysokimi i trudnymi do przebycia górami.

Królestwo
Stolica Tratstakk
Ustój polityczny Monarchia absolutna
Głowa państwa Neoc I (do 1333)
Waluta Korona harklandzka

Historia Edytuj

Prehistoria Edytuj

Zamieszkiwany przez Nordyckie plemiona zjednoczone z końcem IV wieku w jeden organizm państwowy oraz wiele innych ras takich jak gobliny, orkowie, trolle, wargi, czy nawet smoki. Zarówno w Zachodniej jak i Wschodniej Rubieży państwa, największe osady ludzkie mieszczą się przy ogromnych rzekach: Burndurze i Kold. Wschodnie prowincje od dawien dawna kładły nacisk na rolnictwo i hodowlę trzody, zachodnie wykorzystując hojność natury, zajęły się drążeniem tuneli w górach w poszukiwaniu cennych minerałów.

Średniowiecze Edytuj

Nordowie wysuwający roszczenia wobec Aisdell napotykają twardy opór ze strony Belifanu zarządzającego tym bogatym terenem. Z tego powodu wybucha krwawa wojna pomiędzy tymi państwami, do której dołącza się również Farland trzymający stronę południowego sąsiada.

XIV wiek Edytuj

Neoc I po objęciu władzy nad Harklandem rozpoczyna przygotowania do zrzeszenia państw Caevu w jeden sojusz przeciwko nadciągającemu Imperia Continentalis. Z tegoż powodu rezygnuje z dalszych walk o Aisdell i podpisuje pokój z południowym sąsiadem. Cały swój wysiłek koncentruje na przygotowaniu kraju do wojny dużo poważniejszej niż dotychczasowe starcia: zleca budowę gigantycznych twierdz strzegących przełęczy prowadzących wgłąb kraju, reformuje aparat władzy, daje więcej wolności swym poddanym. Wraz z Eleandrem zrzesza część nordyckich państw, a potem szukając sojuszników, decyduje się na poparcie niepodległości Vichadlim, co skutkuje pogorszeniem się kontaktów z Viherlandem i Belifanem. Mimo prób namowy innych państw do sojuszu, nie udaje mu się zwerbować znacznej większości, wobec czego decyduje się użyć siły. Pierwszymi łupami Harklandu staje się górski Kaver, Farland oraz Aisdell. Harkland przyjmuje hołd lenny Barduiru, co powoduje, że Belifan pogrążony jest w beznadziejnym okrążeniu. Neoca powstrzymuje Coen Shei, po czym Harkland zostaje wydany sądowi południowych władców i podzielony na strefy wpływów.

Miasta i warownie Edytuj

Kultura Edytuj

Harklandcy Nordowie bez dwóch zdań dorównują chciwością i ksenofobią swoim pobratymcom z Akiru. Dążą do uzyskania poważnej przewagi nad innymi humanoidalnymi rasami zamieszkującymi Zachodnią Rubież, a w skrajnych przypadkach do wyniszczenia goblinów, orków i trolli, które już wtedy nie posiadały żadnych praw i były wykorzystywane jako tania siła robocza. Tu i ówdzie, niektóre plemiona dzikich stworzeń zawiązały ze sobą sojusze i stworzyły własne organizmy państwowe odgradzające się od władzy zwierzchniej z Tratstakku, jednak żaden z tych tworów nie należał do trwałych. Typowo nordycką myśl widać w architekturze państwa.