FANDOM

Królestwo Belifanu
Stolica Belefas
Ustrój polityczny Monarchia
Głowa państwa
Waluta Denar

Belifan, królestwo Belifanu - (ak. bel i fan - za górami, zagórze) ludzkie państwo na zachodzie Półwyspu Caevskiego, położone pomiędzy

Wschodnią Rubieżą Harklandu, Vellandem oraz Rethlandem.

Charakterystyka DO ZMIANY, NIEAKTUALNA Edytuj

Ziemie, na których leży królestwo są żyzne i przyjazne dla swoich mieszkańców. Centralny obszar kraju stanowi łuk wysokich szczytów otaczających stolicę - Belefas. Według podań, państwo zostało założone przez wygnanego księcia harklandzkiego tronu - Belifa, który wraz z innymi wygnańcami ujarzmił tereny zamieszkałe podówczas przez dzikie plemiona. Od wieków Belifan pozostaje w konflikcie z Harklandem, bowiem oba królestwa wysuwają żądania do terenów drugiego. Władcy Harklandu powołując się na harklandzkie pochodzenie Belifa uważają, że obszary pomiędzy Bargel do Bancathairu są częścią Wschodniej Rubieży. Znowu Belifan uważa, że Aisdell, bogate księstwo przy północnej granicy jest częścią składową królestwa. Pomimo widocznych związków z nordycką kulturą, Belifańczycy nie przyjmują tego do wiadomości i nie pałają sympatią do nordyckich sąsiadów. Od dawien dawna, lennem królestwa pozostaje Barduir, księstwo na zachodzie, które czerpie krociowe zyski z integracji z Belifanem oraz zabezpiecza jego morską granicę swoją flotą. Pomimo tego, Neocowi I udało się skłonić barduirskich magnatów do wystąpienia przeciw suwerenowi.

Belifan od wielu pokoleń pozostaje w sojuszu z Vellandem oraz Viherlandem, jednak w obliczu Szarych Dni i własnych, wewnętrznych kłopotów nie udziela wsparcia atakowanym państwom. Państwo cierpi z powodu słabo zorganizowanej administracji, a belifańska armia miewała lepsze dni.