FANDOM

Ab-Urdu von Liesselhof - marszałek na Skaggjarze, zbieg z Kaganatu.

W czasie sateńskiej wojny domowej (1323-1325) zasłynął jako twórca strategii obronnej Jagdiru przed sateńską flotą. Jeden z najwyższych dostojników Vaidimira Skanski, jego zaufany doradca, druga osoba na Archipelagu po jarlu.

Urodzony w kaście niewolników, w Kaganacie podbitym kilkadziesiąt lat wcześniej przez Cesarstwo. Od wczesnych lat młodzieńczych pałający nienawiścią do Imperia Continentalis. Przez kilka lat służył w armii Kontynentalczyków jako ofiara branki, wreszcie zbiegłszy do Elflandu, gdzie przez blisko dekadę mieszkał w Uebigau, ludzkim mieście zbudowanym na wybrzeżu elfiego państwa. Tam przyjął nazwisko "Liesselhof" rezygnując z imienia będącego źródłem wstydu - "Ab-Urdu". Zwerbowany do jagdirskiej floty, później Jagdirskauta. Szybko awansując objął świeżo ustanowiony urząd marszałkowski.

Licząc na przejęcie władzy po śmierci Skanski jest mu posłuszny, jednak nie boi się wyrazić własnego zdania. Próbował odwieść jarla od sojuszu z Imperium Continentalis, w związku z czym ich relacje uległy ochłodzeniu. Sprzeciwia się blokowaniu caevskich posiłków dla okupowanej przez Imperium Niziny i Wyżyny, lecz mimo odmiennego zdania, nadal lojalny jarlowi. Osobiście oddelegowany do nadzorowania zaręczyn i ślubu między Chloą Skanską a Arkanem Drachenborgiem.

Podejrzliwy w stosunku do ambasadora Naso i Andigrivsta Einhausta, którego uważa za kolaboranta i zdrajcę. Zdecydowany przeciwnik Wieprza i Warchoła. To on odkrywa pobyt Seidela Sheia na Jagdirze.

Jest to już starszy człowiek, o niegdyś czarnych włosach. Wyróżnia się na tle Jagdirczyków śniadym kolorem skóry charakterystycznym dla osób z Kaganatu. Mimo wieku, nadal zachował sprawność fizyczną i lotność umysłu.